Uživatelská rozhraní jsou jako labyrint. Existuje pouze jedna cesta. Podobně jako v UI. Jak provést uživatele rozhraním, aby nebyl zmatený?
Typografická hierarchie
Aneb v jakém pořadí číst texty (informace) za sebou?
Byli jste někdy v labyrintu? Existuje pouze jedna cesta.
A uživatelská rozhraní jsou na tom podobně. Musíte uživatele provést k cíli, a to jednou zamýšlenou cestou, kterou musíte jasně vytyčit.
❌ Problém:
Spousta webů a aplikací špatně pracuje s typografií.
- Špatně použité velikosti textů,
- řezy (tloušťky) písem,
- barvy
- a práce s prázdným místem mezi texty.
Výsledkem je, že uživatel čte texty ve špatném pořadí. Z informací je zmatený a zahlcený. Opouští web, zavírá aplikaci.
✅ Řešení:
Záměrně navrhněte pořadí, ve kterém mají uživatelé texty číst. Použijte k tomu různé velikosti textů, barevné odlišení, různé tloušťky písma nebo texty od sebe dostatečně oddělte prázdným prostorem.
UI design—Mikro-tipy
Typografická hierarchie není raketová věda. V zásobě mám ale témata, která až tak známá nejsou…
Mám osobní databázi tipů/pouček/rad/vysvětlení/myšlenek, jak navrhnout uživatelské rozhraní, aby:
- Vyniklo.
- Vypadalo profesionálně.
- Uživatelé ho snadno prošli.
A všem tématům chci dát konečně formu.
- Fáze jedna: 3slajdové tipy. Krátká a méně náročná forma.
- Fáze dvě: Rozbor témat do větší hloubky pro pochopení.
Nejen tyto mikro-tipy, ale i další zdroje, jako třeba tutoriály najdete brzy pod projektem Make Your UI/UX Design Pop!
Je pro UI designéry, kteří chtějí pilovat návrh uživatelských rozhraní.
Odebírejte na makeUIpop.com. Věřím, že materiály budou přínosné.